آخرین مقالات

ده رفتار اصیل برای کارآفرینان 

ده رفتار اصیل برای کارآفرینان 

خواه هدفتان رابطه‌ی دوستی، تاسیس شرکت یا شبکه‌سازی باشد در هر صورت شما باید با افراد اصیل کار کنید. مطمئنا خیلی در ارتباط با این موضع فکرنکرده‌اید. اصالت به معنای صداقت، خلوص و درست‌کاری است. چنین افرادی کم و بیش رفتارشان همه جا ثابت است. اما متاسفانه تشخیص چنین افرادی سخت است چون رفتارهای افراد نسبی است و بسته به ذهنیت ما درکمان از افراد متفاوت است. اصیل بودن در این دنیای پر از مدهای غلط، رسانه‌های اجتماعی، شخصیت‌های مجازی و برندهای شخصی که هرکس بدنبال نداشته‌هایش بوده قانع نیستند خیلی نایاب است و روز به روز نایاب‌تر هم می‌شود. در ادامه ویژگی‌های چنین افرادی توضیح داده شده است.

  • به دنبال جلب توجه نیستند

چنین افرادی بدنبال جلب توجه و خودنمایی نیستند. برخلاف بیشتر افراد که بدنبال پرکردن خلاهایشان هستند این افراد اعتماد به نفس و خودآگاهی بالایی دارند.

  • نگران محبوبیت نیستند

نیاز به دوست داشتن زاده‌ی خودپرستی و تزلزل است. اما افراد موثق و با اعتماد بنفس چه دوستشان داشته باشید و چه نداشته باشید خودشان‌اند.

  • حرف بیجا و دروغ نمی‌زنند

شاید افراد ساده لوح راحت گول بخورند اما انسان‌های اصیل اینطور نیستند مبنای آنها صداقت است و اغراق نمی‌کنند و همین تفاوت بزرگشان با سایرین است.

  • از توانمندی‌هایشان آگاهند

لئونارد نیموی(نویسنده) در اواخر هفتاد سالگی‌اش می‌گفت که همواره از توانایی‌های خود مطلع بوده است. بیشتر ما با چنین چیزی مبارزه می‌کنیم. همانطور که دیوید تورو می‌گوید"بسیاری از افراد جامعه خودشان مقصر زندگی ناامیدانه خود هستند"

  • اهدافشان را گفته و آنچه را که می‌گویند عملی می‌کنند

چنین افرادی تمایلی به مبالغه ندارند. تعهداتشان را دانسته و حقایق را مخفی و حرفهای‌شان را انکار نمی‌کنند. اگر لازم است حرفی را بشنوید حتی در صورت سخت بودن گفتنش و شنیدن آن برای شما، آن‌ها حقیقت را خواهند گفت.

  • وسایل زیادی نیاز ندارند

هنگامی که احساس خوبی به خودتان دارید نیازی به وسایل زیاد برای شادکردن خودتان ندارید. چراکه شادی را درون خودتان، عزیزانتان و کارتان می‌بینید. بالواقع این افراد در ساده‌ترین چیزها شادی را می‌بینید.

  • حساس نیستند

خیلی خودشان را جدی نمی‌گیرند به عبارتی هنگامی که سایرین قصد کاری را ندارند دلخور نمی‌شوند.

  • نه لاف می‌زنند و نه زیاد از حد متواضعند

در حالیکه نسبت به نقاط قوتشان آگاهند نیازی به لاف‌زنی از آنها نمی‌بینند به همین ترتیب به صورت ساختگی هم شکسته نفسی نمی‌کنند. تواضع صفت مثبتی است اما اگر واقعی باشد.

  • ثابت قدم هستند

ممکن است تعریف شما از افراد اصیل وقار و سنگینی باشد. دلیل این امر آن است که این افراد خوشان را به خوبی می‌شناسند و با احساسات واقعیشان در تماس‌اند. از اینرو رفتارهای‌شان قابل پیش‌بینی است.

  • آنچه موعظه می‌کنند را عملی می‌کنند

تمایلی به توصیه‌ی کاری که خوشان انجام نمی‌دهند ندارند. خودشان را عقل کل حساب نمی‌کنند. تمام این رفتارها ریشه در یک ویژگی مشترک دارند و آن خودآگاهی است که بسیار با واقعیت سازگار است. خیلی تفاوتی بین عملکرد و ذهنیتشان با آنچه مردم می‌بینند و می‌شنوند وجود ندارد.

هنگامی که با افراد اصیل آشنا می‌شوید متوجه خواهید شد که به اصول اولیه‌شان پایبندند. متاسفانه در دنیای امروز چنین رفتاری رو به کاهش است نه تنها یافتن چنین افرادی سخت است بلکه حفظ چنین رفتاری برای خودمان نیز مشکل است.

مبنع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.